LUKAS & TOM


"Wie nu door de winkel loopt ziet echt dat NAJAAR 2020 officieel ingezet is.🤩 "

Beste collega's,

Weer een mooie periode achter de rug! De uitverkoop was over het algemeen goed geregeld en daardoor liep alles lekker soepel deze periode. Bedankt daarvoor!

Wie nu door de winkel loopt ziet echt dat NAJAAR 2020 officieel ingezet is. Boven worden de eerste presentatieruimtes opgebouwd. Binnen wordt er tussen de drukte door alweer de laatste hand gelegd aan de najaarswinkel en buiten vordert de (grote!) sfeerhoek erg snel. Best druk, zo met alle werkzaamheden die eraan komen. De kerstombouw wordt steeds intensiever en steeds professioneler. We willen iedereen op het hart drukken om allemaal een goede bijdrage aan te leveren! Hoezo dan? We hebben het wel vaker benoemd: Iedereen werkt hard, maar zet ook je hoofd aan het werk. Als we allemaal een beetje slim meedenken, dan scheelt dat ontzettend veel werk!!! Vooruitdenken. · Kijk goed naar de planningen (en eventuele tekeningen). Sta jij erop voor avondwerk, zorg dan dat je daarvan op de hoogte bent! Het is onnodig als mensen nagebeld moeten worden. · Zorg bij ombouw voor een goede dagplanning en dat de juiste materialen in huis zijn en klaarliggen! · Eerst de winkel opbouwen – en dan pas presenteren! Presentaties en aankleding vinden we allemaal leuk, maar laten we dat pas doen als de winkel en de producten hun invulling gevonden hebben. Niet alleen praktischer, maar je bent in dat stadium ook beter in staat om de presentaties goed aan te laten sluiten op de gehele winkel. In verband met het verlof van Fabiola (gefeliciteerd met kleine Thom, Fabiola!) zal Helene de lead nemen in de opbouw van de algemene winkelpresentaties! Meedenken met collega’s. · Gereedschappen terugleggen op de plek waar je ze gepakt heb! · Zuinig omgaan met spullen. Houd stellingmateriaal heel! Denk aan de wijze van opstapelen etc.. Overleg met Peter of met Barend over je dagplan bij uitvoerig stelling bouwen/afbreken. · Informeer Barend tijdig over benodigde spullen uit de externe opslag! · Heeft jouw afdeling begin of einde dag handjes over? Informeer Peter en vraag of ergens anders in de winkel hulp is met uitpakken of opbouwen. Pauzes tijdens ombouwperiode. · Ga je met z’n allen aan de ombouw? Neem dan pauze direct na negen uur met een groter clubje tegelijkertijd. Zorg dat één iemand op het middenpad voor de eerste klanten aanspreekbaar is. Zodoende kun je grote stappen maken in de ochtend. Als iedereen elkaar door de hele ochtend heen afwisselt, dan heb je de hele ochtend/middag een suboptimale bezetting. Denk sowieso flexibel na over pauzes in de ombouwperiode. Middagpauzes kunnen ook omgezet worden naar een kwartier eerder naar huis! Dat scheelt allemaal veel tijd en is misschien wel eens lekker ook! · Ga je pauze doen, neem dan direct afval mee uit de winkel. En mogelijk na de pauze direct weer benodigde spullen mee terug de winkel in. HORECA In de vorige nieuwsbrief deelden we mee dat de horeca per september weer open gaat. Dat wordt half september. I.v.m. bezetting en de benodigde voorbereidingen. Op 14 september zijn we weer helemaal up en running! Het Theehuis blijf daarnaast ook gewoon open, o.a. voor high tea's en een mooie borrelplank. Succes meiden! TOILETTEN We vinden het belangrijk dat de toiletten weer opengaan. Daarvoor hebben we de hulp van iedere afdeling nodig. Er komt deze week een toiletschoonmaakplanning zoals we vroeger hadden. Echter, we zullen in deze tijden wat vaker moeten poetsen. Kijk dus allemaal goed naar de planning. Vergeten is er nu echt even niet bij! Een foutieve controle door de gemeente kan grote gevolgen hebben. We zijn allemaal uitgerust van de vakanties. Laten we er samen weer een topwinkel van maken voor dit najaar! Groet, Lukas en Tom