Praktische zaken

Telefoongebruik in de winkel.

Wij kunnen ons anno 2020 voorstellen dat je de telefoon niet meer in het kluisje wilt leggen. Mocht er een spoedsituatie zijn, dan wil je bereikbaar zijn. Bovendien zien we ook dat de telefoon heel handig kan zijn in een klantgesprek. Even laten zien hoe de bloem van deze plant eruit ziet als hij volgroeit is etc. etc.. Maar let op! Daar komen wel verantwoordelijkheid bij kijken. Want wat is het verleidelijk om even een appje te beantwoorden of de social media pagina te checken. Dat doen we dus niet in de winkel, dat doen we in de pauze of buiten werktijden. Merk je dat je hier moeite mee hebt, laat de telefoon dan in het kluisje.

Prijzen van artikelen.

Let op dat alles goed geprijsd is!!! De kassa ondervindt veel hinder aan slecht geprijsde artikelen. Maar ook afprijsstickers die over productbarcodes worden geplakt of productacties uit oude folders die niet gecorrigeerd zijn. Besteed hier tijd aan!

Bezorgen.

Het ging even goed, maar afgelopen maanden ging er toch weer e.e.a. mis. Denk mee met de mannen door: - Plan je een bezorging in (bijvoorbeeld in Veenendaal), kijk dan even op de bezorgplanning of Veenendaal er toevallig al een keer in staat. Het is heel makkelijk voor de bezorger als die ritten te combineren zijn. - Vragen over of een bezorging mogelijk is? Bel Barend, niet Dick! Dick is onderweg en lastig in de gelegenheid om de telefoon op te nemen. Barend co├Ârdineert. Dit is handiger en veiliger. - Zet bezorgkosten altijd op de bon! - Zet altijd de naam verkoper (jouw naam) op de bon! Dit moet zowel in het opmerkingenvak van de bon als in de bezorgagenda - Let op de volgorde van het invoeren van de bezorging in outlook. Het voorbeeld staat gewoon gegeven, dus volg dat. - Zorg dat de bezorgers duidelijk de spullen kunnen vinden voor bezorging. Stal de te bezorgen spullen dus op de plek waar het hoort en onder vermelding van de klantnaam en jouw naam (zeker als het later dan vandaag bezorgd wordt)

Diefstal.

Hangt samen met klantaandacht. Let op mensen en diefstal wordt beperkt. Het gebeurt vrij veel de laatste tijd. Vind je een lege verpakking, zoprg dan dat de verpakking afgescand wordt (diefstal) en dat de verpakking bij de servicebalie terechtkomt. Zij hangen het op in de kantine!